Obchodní a smluvní podmínky: (výpis)
Termín dodání: Objednané nebo zaplacené rostliny, budou kupujícímu odeslány po potvrzení objednávky prodávajícím, nebo od přijetí platby, do 14 dnů, pokud nebylo dohodnuto jinak.
Kupující při učinění objednávky výslovně bere na vědomí, že se objednávkou zavazuje k zaplacení.
Odeslaná objednávka zavazuje kupujícího k platbě = tlačítko "ODESLAT".
Poštovné: Při platbě předem převodem je poštovné 160,- Kč. Při platbě s dobírkou je poštovné 190,- Kč, celková dobírková částka je placena přepravnímu kurýrovi při převzetí zásilky. Při platbě předem převodem bude bankovní spojení (číslo účtu) kupujícímu upřesněno, po obdržení a potvrzení objednávky.
BALÍKOVNA: na výdejní místo: ALZABOX: Pošta: Obchod v okolí:
při platbě předem: 85,- Kč, nebo 120,- Kč na adresu.
Reklamační řád: Na veškerý rostlinný materiál se poskytuje záruka v trvání 24 měsíců ode dne přímého prodeje, nebo dodání na dobírku, pokud je v tomto období dle níže uvedených podmínek, provedena odpovídající údržba kupujícím. Kupující je poučen o nárocích rostlin, způsobu výsadby a ošetřování rostlin ústně, nebo písemnou formou, informačním letáčkem. Záruka se nevztahuje na případy vzniklé poškozením způsobeného zásahem kupujícího nebo jiné osoby, zvířat, přírodních živlů, vyšší moci (extrémní zimní a letní teploty), a rovněž chorobami a škůdci rostlin. Za rostlinu u níž nelze uplatnit reklamaci se považuje rostlina, která odumřela v důsledku nedokonalé péče, tj. nedostatečnou či nadbytečnou zálivkou, absencí nebo nadměrným hnojením a neodborným tvarováním. Dále nelze uplatnit reklamaci na rostlinu v případě odcizení, mechanického poškození kupujícím, chemickými látkami, třetí osobou nebo zvířaty. Záruka se také nevztahuje na rostliny poškozené přírodními živly, látkami škodlivého charakteru a při známkách úmyslného poškození.
Reklamace rostlin:
1. Z přímého prodeje, je nutné předložit doklad o prodeji, vlastní rostliny, uvést důvod reklamace, a popsat pravdivě způsob výsadby a ošetřování rostlin, a další okolnosti, které mohly ovlivnit zdravotní stav rostlin.
2. Které byly zaslány zásilkovou službou přes e-shop, je nutné kontaktovat prodávajícího osobně, telefonicky, písemně nebo elektronickou poštou, není potřeba uvádět důvod reklamace.
Přesný postup při reklamaci: vrácení zboží do 14 dnů od nákupu přes internetovou zásilkovou službu: e-shop:
a) kupující má právo vrátit zakoupené zboží do 14 dnů od zakoupení zboží bez udání důvodu
b) kupující vrácené zboží pečlivě zabalí do původního obalu, a zajistí obsah zásilky proti pohybu při přepravě
c) kupující zašle zboží zpět na určenou adresu Českou poštou, nebo jiným soukromým přepravcem
d) kupující zašle prodávajícímu bankovní spojení, číslo bankovního účtu
e) kupující zašle zboží zpět jako obyčejný balík bez dobírky, a uhradí příslušné poštovné bez dobírky
f) prodávající zboží převezme, a zjistí stav vráceného zboží
g) pokud je vrácené zboží při přepravě poškozeno, znehodnoceno, tak prodávající určí hodnotu poškození, která se odečte z celkové částky, která bude kupujícímu vrácena
h) prodávající zašle kupujícímu celou částku, kterou kupující uhradil při převzetí zboží včetně poštovného, bankovním převodem, nebo prodávající částku sníží o hodnotu poškození vráceného zboží
ch) prodávající převede částku kupujícímu za zboží bankovním převodem, až po obdržení vráceného zboží do 14 dnů
i) prodávající a kupující uhradí každý jedno poštovné
Obchodní podmínky_____ |
platné od 1. ledna 2025 Ing. Pavel Spína, IČ 613 42 181 prodej vlastních sazenic okrasných rostlin
Základní údaje: Majitel: Ing. Pavel Spína Sídlo: Vinařická 1292, 431 11 Jirkov, okr. Chomutov, kraj Ústecký Prodejna: Červený hrádek, číslo parcely 344/5, 431 11 Jirkov, okr. Chomutov, kraj Ústecký IČ: 613 42 181
Telefon: 606 118 972, 720 348 171 Email: spipav@seznam.cz
E-shop s nabídkou rostlin : www.okrasnedreviny0.webnode.cz
A. Základní informace: A. 1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou prostřednictvím nabídky rostlin. A. 2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit rostliny od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
B. Kupní smlouva: B. 1. Veškerá prezentace rostlin (zvláště fotografie) umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Aktuální stav a vzhled rostlin zašle prodávající kupujícímu na požádání). B. 2. Na webu https://okrasnedreviny0.webnode.cz/ jsou informace o rostlinách, včetně cen s DPH jednotlivých rostlin. Prodávající není plátce DPH. Rostliny jsou zasílány jen v rámci ČR, do zahraničí rostliny zasílány nejsou. B. 3. Na webu jsou informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží (cena poštovného a balného při platbě předem převodem za jeden odesílaný balík činí 130,-Kč, při platbě klasickou dobírkou je cena 160,- Kč). Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží platí jen v ČR. B. 4. Pro objednání rostlin použije kupující elektronický formulář s nákupním košíkem, na webu https://okrasnedreviny0.webnode.cz/ , kde je nutné napsat požadované údaje. Objednávky jsou přijímány od měsíce března do měsíce října každý kalendářní rok. Objednávku může kupující také napsat do e-mailu : spipav@seznam.cz, nebo rostliny objednat přímo telefonicky nebo přes SMS zprávu. Kupující do objednávky uvede: Kupující při učinění objednávky výslovně bere na vědomí, že se objednávkou zavazuje k zaplacení.Odeslaná objednávka zavazuje kupujícího k platbě.B. 5. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané rostliny a tím kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávce, seznámení se s těmito obchodními podmínkami a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil. B. 6. Přijetí objednávky potvrdí prodávající kupujícímu telefonicky, e-mailem nebo SMS během 48 hodin. Tímto potvrzením vzniká smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím - kupní smlouva. B. 7. Pokud kupující s celkovou cenou, popř. s termínem dodání rostlin nesouhlasí, může objednávku do 24 hodin stornovat nebo dohodnout jiný termín odeslání. Pokud kupující na informaci o konečné ceně a o termínu odeslání zásilky do 24 hodin nezareaguje, prodávající toto bere jako souhlas kupujícího s konečnou cenou a termínem odesláním. B. 8. Kupující souhlasí s použitím elektronických komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. B. 9. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu vždy daňový doklad, rostlinolékařský pas, a odešle ji společně s dodanými rostlinami. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
C. Odstoupení a zrušení kupní smlouvy C. 1. Kupující má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí rostlin bez udání důvodu, pokud byla smlouva uzavřena pomocí internetu. Při reklamaci rostlin z přímého prodeje, je potřeba uvést důvod reklamace, a popsat pravdivě způsob výsadby a ošetřování rostlin, a další okolnosti, které mohly ovlivnit zdravotní stav rostlin. C. 2. Kupující má právo odstoupit od smlouvy i kdykoliv před odesláním rostlin (toto platí až do okamžiku kdy jsou rostliny již zabaleny a připraveny k expedici). Stornovat lze buď telefonicky (tel. 606 118 972, 720 348 171) nebo přes email: spipav@seznam.cz C. 3. V případě, že jsou rostlin zakoupeny v rámci obchodní či podnikatelské činnosti, právo na odstoupení nevzniká. C. 4. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím 14 denní lhůty. C. 5. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy dojde k oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátí všechny platby, které od kupujícího obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použije prodávající bankovní převod, pokud výslovně kupující neurčí jinak. V žádném případě kupujícímu tím nevzniknou další náklady. Platbu prodávající vrátí až po obdržení vrácených rostlin nebo prokážete-li kupující, že rostliny odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve. C. 6. Kupující vrátí rostliny zpět prodávajícímu osobně na adrese kamenné prodejny Červený hrádek, OKRASNÉ ROSTLINY, 431 11 Jirkov. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle rostliny zpět před uplynutím 14 dnů.
C. 7. Kupující ponese přímé náklady spojené s vrácením rostlin. Rostliny zašle obvyklou poštovní cestou. Maximální náklady jsou odhadované ve výši cca 200 Kč. Vrácené rostliny musí kupující pečlivě zabalit, aby nedošlo k jejich poškození během přepravy. Kupující nesmí zaslat vrácené rostliny zpět formou dobírky. Taková zásilka bude odmítnuta.
C. 8. Kupující bere na vědomí, že pokud rostliny vrácené dodavateli budou poškozeny (zaschlé nebo zlámané rostliny), vzniká dodavateli vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty rostlin v důsledku nakládání s těmito rostlinami jiným způsoben, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi rostlin. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Za znehodnocení rostlin nemůže být považováno běžné poškození původního obalu, které vzniklo vybalováním rostlin Prodávající má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením rostlin. C. 9. Prodávající má právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy v případě doprodání objednaných rostlin nebo v případě živelné katastrofy (kroupy, povodeň, vichřice, extrémní sucho nebo extrémní mrazy) při které došlo ke zničení nebo velkému poškození prodávaných rostlin. Musí o zrušení smlouvy neprodleně informovat kupující. D. Odesílání rostlin D. 1. Prodávající je podle kupní smlouvy povinen odeslat objednané rostliny na území České republiky do 14 dnů od potvrzení kupní smlouvy prodávajícím, nebo od data přijetí platby, pokud nebylo dohodnuto jinak. Jakmile přepravce převezme zásilku do přepravy, obdrží kupující SMS zprávu, nebo email, o převzetí zásilky do přepravy s pravděpodobným termínem doručení. D. 2. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno rostliny doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním rostlin D. 3. Při převzetí rostlin od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít
E. Práva a povinnosti z vadného plnění = jakost při převzetí Pokud mají převzaté rostliny nedostatky (např. nemají sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, nejsou kompletní, neodpovídá jeho množství, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady rostlin, za které prodávající odpovídá. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě rostlin věděl nebo ji sám způsobil (např. nevhodným pěstováním nebo nedostatečnou nebo žádnou zálivkou, chybným vysazením na nevhodné místo, nekrytím choulostivějších rostlin na zimu apod.). U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
F. Zákonná práva z vad Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí rostlin v 24 měsíční záruční době. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou) Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku chybné nebo žádné péče o rostliny (malá nebo žádná zálivka, vysazení na nevhodné místo, nekrytí choulostivějších rostlin na zimu apod.), nebo za uhynutí rostlin v důsledku přírodní kalamity nebo katastrofy (povodeň, extrémní mrazy nebo extrémní vedra, vichřice apod.).
G. Vyřízení reklamace G. 1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u dodavatele bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, uvede své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. G. 2. Kupující je povinen prokázat nákup rostlin (fakturou-dodacím listem). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání /doručení/ rostlin prodávajícímu. Rostliny by měly být při přepravě zabaleny ve vhodném obalu, aby nedošlo k jejich poškození a měly by být kompletní. G. 3. O reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. G. 4. Prodávající bude informovat kupujícího o vyřízení reklamace telefonicky, SMS nebo emailem. G. 5. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. G. 6. Při reklamaci rostlin přímého prodeje, je nutné také předložit doklad o nákupu, vlastní rostliny, uvést důvod reklamace, a popsat pravdivě způsob výsadby a ošetřování rostlin, a další okolnosti, které mohly ovlivnit zdravotní stav rostlin. G. 7. Od 1. 2. 2016 je možné řešit spory mezi kupujícím a prodávajícím, které vzniknou z kupní smlouvy, jako "mimosoudní řešení spotřebitelských sporů", které je finančně i časově méně nákladné, a může probíhat také ONLINE, bez fyzické účasti.
H. Ochrana osobních údajů H. 1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. H. 2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“). H. 3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy. H. 4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. H. 5. Osobní údaje budou použity pouze pro vyřízení dané objednávky kupujícího, nebudou v žádném případě poskytnuté třetí osobě k jakýmkoliv účelům, H. 6. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. 8. 7. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může: - požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení, - požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. H. 8. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace. H. 9. Firma Ing. Pavel Spína, je správcem osobních údajů kupujících podle čl. 4 bod č. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů /“GDPR”/. Firma a prodávající se zavazuje zpracovávat osobní údaje v souladu s právními předpisy, zejména GDPR. Zákonným důvodem pro zpracování osobních údajů u nás je pouze plnění smlouvy dle článku 6 odstavce 1, písmena B, GDPR. CH. Zasílání obchodních sdělení Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících s rostlinami, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. I. Doručování Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena elektronicky (email, SMS), přímo telefonicky, nebo dopisem přes Českou poštu. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné. |
|
V Jirkově, 1. ledna 2025